רבותי נברך 43 / בארי צימרמן
בשירים ובסרטים וברומנים ובמשיחות המכחול, שלבי הולך שבי אחריהם, יש איזה יסוד דתי. מה זה אומר עלי? רגשות לאומיים,
בשירים ובסרטים וברומנים ובמשיחות המכחול, שלבי הולך שבי אחריהם, יש איזה יסוד דתי. מה זה אומר עלי? רגשות לאומיים,
בשבת זכור אנו מצווים למחות את זרע עמלק במפטיר הפרשה. בהפטרה מסופר לנו על אודות הכשלון של שאול, מלך בישראל, אשר ריחם על המלך אגג מזרע עמלק. מהו המניע של האלימות המתבקשת מאיתנו לאורך כל הדורות? מהי הסיבה למעשה של אותה האלימות המתבקשת מאיתנו לאורך השנים כלפי עובדי עבודה זרה ובייחוד כנגד עמלק? ובכן, ברמה הסוציולוגית אחת מן הקטגוריות המשמעותיות ליצירת אחדות וסולידריות בקבוצה היא אויב משותף. אמחיש זאת כך; ישבתי לי באחד הימים מחוץ לבית המדרש והתנהלה שיחה על הכדורגל הישראלי. שלושה אנשי מפתח
פחות על פרשת זכור, יותר על עצמי. ארספואטיקה כנות ועכשיו אתם יודעים. כבר ארבעים ושבע דקות אני יושבת מול
“הידוע לך, למה לפתע נפלו פניו של הנער? עד שאזר אומץ לדבר עם אהובתו, ראה אותה מדברת עם אחר…” לסיפור
“האדם אינו מה שהוא חושב שהוא, הוא מה שהוא מסתיר”. אנדרה מלרו, מדינאי, תיאורטיקן והרפתקן צרפתי בן המאה הקודמת, סבר
קלישאות בראשית ימיו של האינטרנט סוציולוגים הגדירו אותו כ”נשף מסיכות”, והתפעלו בעיקר מהאנונימיות שהוא מאפשר. נשף זה מזמין את האדם
במאמר שלנו אנו נסקור את המרקסיזם, נבקר את יישום הקומוניזם ע”י ברית המועצות וננסה לקבוע על סמך האידיאולוגיה המרקסיסטית ועל
כמה זמן, לדעתכם, אדם ממוצע משתמש ביו- טיוב? רבע שעה? פחות? אתם בטח אומרים, נו אנחנו רק רואים כמה סרטונים
ב-4 באפריל 1968, כשגילתה ג’יין אליוט, מורת כיתה ג’ בבית ספר יסודי באיווה, שדוקטור מרטין לותר קינג נרצח על ידי
“את באה לפה הרבה?”הוא משפט שממחיש את המתח בין פמיניזם לפוסט-פמיניזם. שתי הגישות השונות האלו יתווכחו האם המשפט הזה מנכיח